معرفی خودرو

خودرو چانگان بخریم یا نه؟

خودرو چانگان توسط یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی در چین پا به عرصه گذاشته است و با همکاری بلندمدت با برندهای معروفی چون مزدا، سوزوکی و … در تلاش است تا نواقص و مشکلات کیفی این نوع خودروها را تا حدودی بهبود ببخشد. این خودرو در انواع مدل‌های مختلف تولید و به بازار عرضه شده است و از امکانات منحصر به فردی برخوردار است. چنانچه شما هم به دنبال خودرو شاسی بلند با کیفیت و قیمت مناسب هستید

خودرو چانگان

آشنایی با چانگان

چانگان یکی از معروفترین خودروهای کشور چین به‌شمار می‌آید که از سال ۱۳۹۴ توسط شرکت سایپا پا به بازار خودرو ایران گذاشته است و پس از مدتی در خط تولید این شرکت در کاشان به مرحله مونتاژ رسید. این خودرو در کلاس کراس اوورهای کوچک از سال ۲۰۱۳ میلادی در شرکت چانگان موتورز تولید شده است. بسیاری از افراد علاقه‌مند به خودروهای شاسی بلند و کراس اوور به دنبال خودرو زیبا و با کیفیت هستند تا بتوانند با قیمت مناسبی از سوار شدن بر خودرو شاسی بلند لذت ببرند.

انواع مدل‌ های چانگان

همانطور که گفته شد، این خودرو ساخت کشور چین بوده و در انواع مدل‌ها توسط شرکت سایپا به بازار خودرو ایران عرضه شده است. از انواع مدل‌های این خودرو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چانگان مدل CS35

یکی از معروفترین و محبوب‌ترین مدل‌های این خودرو، مدل CS35 به‌شمار می‌آید و از شکل ظاهری بسیار زیبایی برخودار است. از مشخصات فنی چانگان مدل CS35 و ویژگی‌های آن، می‌توان موارد زیر را نام برد:

موتور: ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ

حجم موتور: ۱۵۹۸ سی سی

انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۱۵ ثانیه

حداکثر سرعت خودرو: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

وزن: ۱۲۹۰ کیلوگرم

اندازه خودرو (متر): ۱۶ طول _ ۱٫۸۱ عرض _ ۱٫۶۷ ارتفاع

برای خرید آنلاین لوازم یدکی چانگان کلیک کنید!

چانگان CS35

چانگان مدل CS75

مدل دیگر این خودرو با قد و قامت بزرگتری نسبت به مدل CS35 طراحی و تولید شده است و از شکل ظاهری بسیار شیک و لوکسی برخودار است. از مشخصات فنی این مدل از خودروها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موتور: ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ

حجم موتور: ۱۵۹۸ سی سی

انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۱۵ ثانیه

حداکثر سرعت خودرو: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

وزن: ۱۲۹۰ کیلوگرم

اندازه خودرو (متر): ۶۵ طول _ ۱٫۸۵ عرض _ ۱٫۷۰ ارتفاع

چانگان CS75

چانگان مدل آلسوین

خودرو آلسوین در کلاس ساب‌کامپکت از ادغام خودروهای مزدا و سوزوکی توسط شرکت چانگان در ظاهری شیک و جذاب به بازار عرضه شده است. از مشخصات این خودرو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موتور: ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ

حجم موتور: ۱۵۹۸ سی سی

انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

حداکثر سرعت خودرو: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت

وزن: ۱۲۴۰ کیلوگرم

اندازه خودرو (متر): ۳۶ طول _ ۱٫۷۱ عرض _ ۱٫۴۸ ارتفاع

برای خرید انواع هولدر موبایل چانگان کلیک کنید!

چانگان آلسوین

چانگان مدل ایدو

مدل دیگر این خودرو که با همکاری شرکت سایپا به بازار خودرو ایران وارد شده است، مدل ایدو محسوب می‌شود که از مشخصات فنی زیر برخودار است:

موتور: ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ

حجم موتور: ۱۷۹۶ سی سی

انتقال نیرو: دیفرانسیل های جلو

شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۹ الی ۱۰ ثانیه

حداکثر سرعت خودرو: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت

وزن: ۱۶۶۵ کیلوگرم

اندازه خودرو (متر): ۶۲ طول _ ۱٫۸۲ عرض _ ۱٫۴۹ ارتفاع

چانگان ایدو

امکانات مشترک خودرهای چانگان

این نوع خودروها یکی از محبوب‌ترین خودروهای چینی در بازار ایران به‌شمار می‌آیند که بسیار مورد توجه خودرو دوستان قرار گرفته‌اند. این خودروها از امکانات و تجهیزات منحصر به فردی برخوردار هستند و قیمت مناسبی در مقایسه با سایر خودروهای خارجی دارند. شرکت سازنده این مدل از خودروها تمام سعی خود را کرده است تا بدنه و کابین بسیار زیبا و جذابی را طراحی کند که هر شخصی ممکن است با دیدن این خودرو و آشنایی با مشخصات فنی چانگان و امکانات آن، به خرید این اتومبیل ترغیب شود. برخی از امکانات چانگان و تجهیزات مشترک در خودروهای این مدل عبارتند از:

کیسه‌های هوا جلو و جانبی (ایمنی مناسب)

مجهز به سیستم ضد سرقت

مصرف سوخت مناسب

برخورداری از سقف سانروف

برخورداری از کروز کنترل

برخورداری از چراغ مطالعه

هشدار دهنده کمربند ایمنی

سیستم ترمز دیسکی چرخ‌های جلو و عقب

سیستم صوتی مجهز به رادیو، پخش سی‌دی و MP3 با ۶ بلندگو

مجهز به گرمکن شیشه عقب

برف پاک‌کن شیشه عقب

شیشه بالابر برقی

برخورداری از سنسور دنده عقب

صندلی‌های چرمی

قابلیت تنظیم ارتفاع

مجهز به سیستم تهویه مطبوع

آینه‌های جانبی با قابلیت تاشو

مجهز به کامپیوتر اطلاعات سفر

این نکته را در نظر داشته باشید که در مدل دستی این خودرو دیگر خبری از سانروف بودن، کروز کنترل، برقی بودن آیه‌های بغل خودرو، چرمی بودن صندلی‌ها و … نیست. بنابراین اگر قصد خرید هریک از مدل‌های این خودرو را دارید، توصیه می‌کنیم مدل اتوماتیک این خودرو را برای راحتی بیشتر خریداری کنید.

نمای داخلی خودروهای چانگان

معایب خودروهای چانگان

خودروهای مدل چانگان با وجود برخورداری از امکانات و تجهیزات منحصر به فرد و مشخصات فنی مناسب دارای مشکلات و نواقص کیفی هم هستند که شرکت سازنده این خودرو در تلاش است تا در هریک از تولیدات خود این مشکلات را به حداقل برساند. به طورکلی از معایب چانگان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نداشتن تناسب مناسب بدنه با موتور خودرو (تک دیفرانسیل بودن)

ارتفاع کم سقف کابین و در نتیجه فضای کم کابین

جنس کابین خودرو

تاخیر در تعویض دنده دستی این مدل از خودروها

همانطور که متوجه شدید، بزرگترین مشکل در این نوع خودروها به تاخیر تعویض دنده دستی مربوط می‌شود و همین امر می‌تواند منجر به استقبال کم مشتریان به خرید این نوع خودرو شود ولی سایر معایب با توحه به قیمت این خودرو امری طبیعی محسوب می‌شود.

راهنمای خرید خودرو چانگان

بسیاری از افراد به خودروهای خارجی و خصوصا شاسی بلند علاقه زیادی دارند و خودروهای مدل چانگان با توجه به امکانات و تجهیزاتی که در اختیار رانندگان قرار می‌دهند، یکی از بهترین گزینه‌ها به‌شمار می‌آیند. قیمت این خودرو با توجه به مشخصات فنی، شکل ظاهری و امکانات بیشمار در مقایسه با سایر خودروهای خارجی بسیار مناسب است. بنابراین اگر قصد خرید هر یک از مدل‌های این خودرو را دارید، توصیه می‌کنیم به سایت فروش سایپا یا نمایندگی‌های مجاز فروش این نوع خودروها مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code